در جلسۀ کارگروه محیط دوستدار سالمند اعلام شد 
یک محلۀ تاریخی کرمان برای سالمندان مناسب‌سازی می‌شود

فردای‌کرمان ـ گروه جامعه: اولین جلسه‌ی کارگروه محیط دوست‌دار سالمند در استان کرمان برگزار شد و در این نشست، اعلام شد که یک منطقه از بافت تاریخی کرمان را به‌عنوان پایلوت محیط دوستدار سالمند، مناسب‌سازی خواهند کرد.


به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، در این نشست، عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی گفت: «مبنای تشکیل این کارگروه توجه به اهداف سند ملی سالمندان و راهبرد ایجاد محیط توانمندساز سالمندان در قالب برنامه‌های توانمندسازی سالمندان است».
 وی افزود: «طراحی و راه‌اندازی سامانه «توان به» یکی از اقدامات ارزشمندی است که در راستای خدمت به جامعه‌ی هدف و بالاخص سالمندان راه‌اندازی شده است به‌طوری که در فضای این سامانه عمده مطالب مورد نیاز سالمندان در قالب فیلم‌های آموزشی در دسترس این قشر قرار گرفته است».
صادق‌زاده با بیان اینکه روند سالمندی در کشور رو به رشد است، اظهار کرد: «متاسفانه احساس می‌شود این پدیده‌ی اجتماعی در کشور آن‌طور که باید، جدی گرفته نشده است، اگرچه سازمان بهزیستی و بالتبع آن بهزیستی استان کرمان برنامه‌ریزی وسیعی را در این راستا انجام داده و در حال اجرای آن هستند».
در ادامه این نشست، زیوری معاون فنی معاونت عمرانی استانداری در سخنانی با تاکید بر اهمیت توجه به فرهنگ‌سازی و گسترش اهتمام عمومی جامعه به مقوله مناسب‌سازی و توجه به حقوق شهروندی همه اقشار گفت: «اهداف این طرح بسیار جامع و کامل است به طوری که تمامی نیازهای سالمندان را می‌تواند پوشش دهد».
وی افزود: «در نظر داریم با انتخاب یک منطقه از محلات بافت قدیم را به‌عنوان پایلوت محیط دوستدار سالمند انتخاب کرده و مناسب‌سازی لازم را در آن انجام دهیم و در مراحل بعد، مناطق دیگر شهر مناسب‌سازی خواهند شد».
زیوری با تقدیر از توجه و پیگیری‌های بهزیستی، این اداره کل را به‌عنوان دبیر این کارگروه پیشنهاد داد که به تصویب اعضای حاضر رسید.

کد خبر 30524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد